fredag 6 juli 2012

Vit supersnygg bikini och billighetsrekord

Idag gick jag till Ica för att hämta min nya, vita bikini. Frågan är om man kommer att kunna bada i år? Men men. :)

Jag hade inte trott att den skulle vara lagom då jag beställde storlek small och det är asiatiska storlekar. Men det var den! Helt perfekt i storlek, satt som en smäck. Snygg var den också, benvit med brun rosett och volanger och så bruna halterneckremmar med en guldpärla på. Underdelen var benvit utan krimskrams och så medföljde det en kjol också med volanger och rosett i brunt som man kan ha utanpå (i samma material som alla badkläder). Hela setet kostade 125 kr inklusive frakt på eBay. På Tradera kostar de 249 kr + frakt 55 kr och i annonsen stod det: "Rek pris i butik 419 kr." Alltså, snygg var den ju, men jag skulle aldrig betalat det! Å andra sidan var det här ju extremt billigt för att vara en bikini.
Jag tycker den var cool för den hade lagom mycket rysch-pysch men ändå så var färgen enkel och perfekt om man fått lite solbränna som den kan framhäva.
Okej, så jag gjorde en kul liten grej. Blev inspirerad av en bild på en modell som har på sig den bikinin, så jag bestämde mig för att jag skulle fixa exakt samma outfit – billigt såklart – och lägga ut här på bloggen.


Modellen (sjuuukt photoshoppad är hon, haha!).

Min version av bilden iförd min bikini (ursäkta dålig bildkvalitet men det var mest på skoj).


Det här är vad som ingick i outfiten:


Bikini – 125 kr.


Vitt armband – 18 kr.

Vita partyglasögon/hiphop glasögon, "shutter shades". De är crazy (dina polare kommer att skratta) och de funkar inget vidare mot solen. Men de kostade bara 7 kr så...

2 kommentarer:

  1. På andra svenska webbutiker kostar såna glasögon 70 :- snacka om utsugeri... :) ska oxå köpa ny bikini snart

    SvaraRadera
  2. ja snacka om att såna modeller är photoshopade , ser inte ens en gång naturligt ut med hennes enorma bröst och den pytte lilla bikinin, sen är naveln helt utdragen och bakgrunden....... *sigh

    SvaraRadera