torsdag 1 december 2011

Spetstopp och glittrig klänning - jag är kär!

Nyckelordet nu är när det gäller auktioner är "superbilligt" då jag redan handlat en del. Jag vill göra bra affärer, inte lägga massa överbud. Står det Odd Molly så bläddrar jag med andra ord förbi. Det här är i alla fall svinkul! Nu har jag plötsligt råd med kläder!
Jag har haft min nya grå stickade kjol som jag beställde från Gina Tricot för ett tag sen på lite dejter jag har varit på. Mina bruna stövlar till var helt okej. Dejterna gick väldigt bra så jag tror det är en riktig turkjol. ;)
På en dejt hade jag en ganska fin spetstopp, eller blus eller vad man ska säga, som går omlott. Jag köpte den på Tradera eftersom det är så svårt att få tag i ett linne till rimligt pris där. Toppen var väldigt sexig och användbar (34 riksdaler inklusive frakt hehe). Jag tror kanske att de sålde den för att den var för avslöjande. Genomskinlig och väldigt urringad. Men man kan alltid ha ett linne under, det brukar jag nästan alltid ha, även om jag har ganska liten byst som liksom aldrig skulle kunna ”ramla ut”. :)
Traderadags igen. Jag hade fallit för en klänning, alltså det var en sån där en på tusen! Stod mitt namn över hela en! Så jag skulle se om jag kunde roffa åt mig den trots att en klänning är det sista jag behöver. Men det är sällan jag blir så förälskad. Så jag var riktigt nervös. Gick in i sista sekunden men det var ingen som var intresserad så jag fick den för 46 kr plus frakt 24 kr. Yay! Hur coolt som helst! Den var mörkturkos vilket är min absoluta favoritfärg när det gäller snygga kläder. Så var det som batik och så var den fransig nertill och glittrig! Tunna axelband och vid bysten var det lite omlott. Grejen är att jag aldrig haft den modellen av klänning så jag var lite nyfiken på den.
Den ska jag ha på nyår som jag firar i New York. Jag kunde alltid haft någon klänning jag haft andra år men det är alltid kul med något nytt (det heter ju trots allt nyår!). ;)
Spetstoppen var från H&M tydligen. Den dejten gick också helt perfekt så ja, den funkade! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar