tisdag 29 november 2011

Kortärmade rutiga skjortor är mums

Häromdagen hittade jag fyra väldigt snygga skjortor för 76 kr (inklusive frakt) på Tradera. Alltid kul när man hittar ett sånt klipp. Jag behöver lite nya överdelar. Jag har märkt när jag t.ex. träffar en kille jag dejtar att "fan också nu har han typ sett alla tröjor jag har!" Sedan älskar jag kortärmade, rutiga skjortor (om de är skurna till dam).
Idag kom skjortorna. Alla passade som en smäck och färgerna var fina till mig (en röd, en brunsvart, en gråblå och en vitbeige). Men en hade typ puffärmar vilket blir konstigt på mig som har rätt breda axlar så jag kanske får vika och sy lite. Kan knappt fatta att det är sant att man kan få tag i så här sjukt billiga kläder! Myrorna har aldrig funkat för mig eftersom min storlek är lite för ovanlig i deras butiker (jag har 34-36). Vet inte varför jag dissat Tradera förut men jag tror jag var rädd att bli en sån där som fastnar vid auktioner, haha.
Jag har lite dåligt samvete för att jag fortfarande sitter som klistrad vid Tradera men egentligen tror jag nog det är rätt smart. Om allt går som jag tänkt kommer jag ha skaffat mig en halv garderob för ca 600 kr. Jag som knappt haft råd med nya kläder. Jag som tänkt att jag behöver det och det men att jag får skaffa det när jag får mer pengar. Så har jag tänkt i många år nu och jag tycker fortfarande inte jag har tillräckligt mycket pengar för att kunna unna mig lyx som kläder. Men nu... wow. Och det finns så mycket att välja på också, det är inte klokt. Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Fast då hade jag kanske slutat både pank och inte fått nåt annat gjort. ;) Sjukt kul är det hur som helst. Som en dröm.
Vid närmare eftertanke kanske det är rätt snyggt med puffärm på skjortor ändå? Är nog bara jag som är ovan.

1 kommentar:

  1. fint fint :) vad har du till sån blus jeans? tycker kjol oftast är de för långa till de. svårt även hitta material som passar. jaja puss

    SvaraRadera