onsdag 23 november 2011

Mina drömmars Sisters Point kjol

På förmiddagen stack jag iväg till posten och plockade upp ett paket. Det var en kjol från en säljare på Tradera. Det läskiga var att den såg ut som en kjol jag drömt om två gånger för flera år sen. Jag vet att det låter löjligt men ganska ofta brukar jag drömma att jag handlar snygga kläder och hittar asballa, originella grejer som då t.ex. den där kjolen. Sen slutar det alltid med att jag inte hittar affären, slarvar bort plagget i affären, tränger mig genom smala gångar i ett berg för att ta mig till en annan sektion av affären (japp detta drömde jag typ förra veckan då jag hittat en Iron Maiden-bolero som jag lämnat en restaurang för att få tag i). Dessa klädletardrömmar är alltid kaotiska och ingenting blir till slut köpt av en eller annan anledning. Men i alla fall för skitlänge sen drömde jag om en jeanskjol som hade svart tyg upptill, sen var det jeanstyg och längst ner volanger av annat tyg. Jag kände typ nästan igen den från drömmen när jag såg den på Tradera (var väl någon vecka sen). Denna var dock ingen annan intresserad av så jag var ensam budgivare och fick den för 50 kronor. Spänningen med budgivningar uteblev alltså.
När jag såg den i verkligheten tyckte jag det var ännu konstigare. Det VAR liksom kjolen från drömmen. :) Schysst! Nya vita stövlarna var perfekta till. Nu känns det som om jag har köpt två kjolar till stövlarna för att de var så knepiga att hitta passande kläder till.
Brukar ni också drömma om kläder eller har ni andra återkommande drömmar?


Kjolen var ursprungligen från Sisters Point om ni undrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar