fredag 11 maj 2012

Make-up Store versus billigt smink

Idag gick jag till Åhléns där de har Make-up store. För nu är jag trött på alla andra ögonskuggor, billiga som dyra som antingen bara smular sig och lägger sig som en mörk rand under ögat så att man får spendera massor med onödig tid framför spegeln med att ta bort det, eller är så mjäkiga att det liksom knappt blir någon färg. Make-up store är de enda som blir något av. Man kan till och med måla utanpå en annan färg. Visst, de är inte billiga men inte överdrivet dyra heller (140 kr styck). Jag köpte två - en lila och en brun, det är typ de enda två färger jag passar i. Sorten var Micro Shadow. Egentligen tycker jag Cyber Shadow är bättre men de finns bara i några få färger.

Exempel på smink som funkar även fast det är billigt är läppstift. Även billig mascara brukar funka för mig men jag vet att många inte tycker likadant. Nagellack brukar ibland vara bättre om det är billigt. Jag har köpt nagellack för 20 kronor som varit helt okej. (Ja, sen har jag även köpt bra nagellack för en dollar i USA men så billigt hittar man knappast här.)
Köpte färgen ”Flamenco”...


...och ”Nightfall”.

1 kommentar:

  1. Vet du var man kan köpa underlagskräm för ögonskugga så den inte går bor efter ett par timmar? Nåt som gör att färgen inte samlas i vecket på ögonlocket? Har provat puder men det hjälper inte.

    SvaraRadera