tisdag 1 maj 2012

Stövletter och shorts - schysst combo?

Jag funderar på att köpa ett par stövletter. Blev sugen när jag läste om Kenzas nya boots (vilka i ordningen undrar ni ;). Hon skrev att hon har låga boots till shorts. När jag var yngre ansågs det ”horigt” att bära höga stövlar till korta shorts men i hemlighet tyckte jag det var sjukt snyggt. Sen har jag faktiskt haft det ändå, men då hade jag strumpbyxor under shortsen. Men man kanske skulle göra som Kenza då och köpa ett par stövletter att ha till shorts? Helst av allt skulle jag vilja ha de här:

Men jag är osäker på om de säljs i Sverige. En sak som alltid är ett problem med just den här typen av fotbeklädnad är att det nästan alltid är så himla höga klackar! Jag tycker det är riktigt svårt att hitta något under 8 cm. Lite klack vill man ju ha men är det någon mer än jag som typ omedvetet undviker skor och stövlar som har alltför hög klack? Det är lite som köksgrejer som inte går att diska i diskmaskin, man märker plötsligt att man aldrig använder dem, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar