måndag 7 maj 2012

Rosa jeansshorts, boots och läderarmband - coolt?

Nu har jag varit busig och handlat kläder på nätet igen. Grejen som är kul med kläder, tycker jag, är att sätta ihop en hel outfit. Matcha saker, göra det perfekt, fixa pricken över i:et. Tror det är en tjejgrej faktiskt. ;) Men problemet med det är att det, innan jag kom på alla mina trick, blev himla dyrt. Ska man ha t.ex. ett armband för varje stil liksom, nej, det var dyrt och onödigt brukade jag tycka. Men nu när man kan köpa armband för 10-20 kr inklusive frakt på eBay (det där med frakt är viktigt, för på tex H&M säljer de också billiga armband för typ en tjuga men då måste man ta sig dit eller beställa hem samtidigt med andra, dyrare grejer) så kan man i princip köpa en accessoar som passar till en enda klänning och inte till någonting annat i hela världen.

Nu till kläderna jag köpte. Häromdagen kom jag på en outfit. På Kenzas blogg (som jag läst flitigt på sistone) har hon jämt jeansshorts och stövletter. Någon skrev en kommentar som löd något i stil med: "Gud vad lika alla ska klä sig, alltid dessa jeansshorts och låga boots. Patetiskt!" Då tänkte jag: "Jeansshorts och låga boots, det lät snyggt!" Så jag började kolla på Tradera och hittade ett par beigea/bruna, mockaaktiga med rosa vågor på. Inne men ändå originella och inte exakt samma som alla andra har (läs: Jeffrey Campbell). Så tänkte jag att om jag vann auktionen skulle jag köpa H&Ms nya rosa/beigea/vita dip dye shorts från kollektionen Fashion against aids. Men bara om en viss rabattkod gällde. Jag vann auktionen och sen köpte jag shortsen direkt efter (50 kr rabatt, kostade bara 149 kr). Sen köpte jag ett brunt, vitt och rosa läderarmband från eBay för 13 kr (jepp, inklusive frakt!). Sådärja, en genial outfit har skapats (förhoppningsvis)! Och jag tror att några av linnena som jag köpt tidigare kommer att passa.

(Fashion against aids finns fortfarande inne på H&M, åtminstone på nätet. Så gå inte och betala överpriser för de kläderna inne på Tradera eller liknande!)

De här…


…de här…


…och det här. Vad tror ni om det? Man vet aldrig förrän man har provat i verkligheten. ;) 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar