lördag 30 juni 2012

Kort, svart jacka med nitar från Tiger of Sweden - så grym!

Jag vann en kort, svart jacka på Tradera. Från självaste Tiger of Sweden. Tippar på att den kostat kanske ca 900 ny men fick den för 105 så det var ju okej. Det känns som om det har varit mycket mer aktivitet på Tradera i vår men att det börjar avta nu mitt i sommaren. Tricket för mig att hitta billiga kläder på nätet och då särskilt Tradera är att jag kan ha xsmall och 34. Andra storlekar går upp mycket mer. Eftersom jag aldrig säljer något så gör det inget heller.
Men när jag provade den här jackan första gången tyckte jag den var typ en storlek för liten. Gaaaah vad irriterande för den var ju bara så snygg! Först tänkte jag sålt den och kanske lagt den i kategorin barnkläder. Det är en snygg jacka med bra kvalité. Men storleken var till ett barn. Jag hade ju fått måtten innan och trodde det skulle gå.
Men jag funderade länge och bestämde mig för att behålla jackan då jag kan ha den utanpå lätta sommarkläder och tunna toppar. Det är liksom en, som man säger ”innejacka”, som sitter tajt som en kavaj. När man har den stängd sitter den nästan som en tröja och jag har kommit på att den ska nog vara så. Den är nog faktiskt nästan lagom om man tänker på det viset. ;) Den är väldigt kort, går till midjan så den är otroligt snygg till kjol.


Här är jackan. Ser ut som en jeansjacka men det är inte jeans vilket jag tycker är bra eftersom det är så vanligt. Sedan måste jag säga en sak: Tiger of Sweden har grym kvalitet! Supervälsydd, känns som om tyget är oförstörbart, är sydd precis efter figuren. Lite, lite stretchig. Och så alla detaljer. Nitar, dragkedjor, knappar, hur den är skuren. Ibland känns märkeskläder verkligen som grejen.

1 kommentar:

  1. Tiger äger!!! Snyggast slickast mode och det lilla extra. Deras klänningar ja tack!! Bäst på kvalle.

    SvaraRadera